Islamic Hijri Calendar

Assalamualaikum.. Hehe xda org pun jwb (wkusalam..) baru ada

>> Wednesday, April 8, 2009

Assalamualaikum wbt.. hari ini saya tidak dapat bergerak lebih bebas lagi. Nak tahu napa? Biar saya ceritakan apa perkara yang sebenarnya. Kelmarin merupakan hari review saya di hospital queen kota kinabalu. Kami berangkat ke kota kinabalu 35 minit sebelum jam 9 dan tiba di destinasi pada pukul 9.35 am. Memang ramai jugalah yang datang ke klinik orthopaedic tu. (Hish) nampak gayanya lewat la turn aku kali ini. Mcm biasa, tiap kali datang daftar, kenala bayar dulu, sebanyak RM5. Huhu.. hari mcm ne selalu, alamat, boleh kikis poket ne. Dahlah banyak lagi hutang yang belum dibayar..huhu..(topup c hadlan tu..masyallah..) Selesai je daftar aku terus cari tempat duduk.. ttg pbyaran tu, abg ipar yg settlekn. Boring juga la. Apa taknya, kita terpaksa tunggu giliran.. punya banyak bilik pemeriksaan. Tapi, hanya beberapa buah ja bilik yang digunakan untuk memeriksa keadaan pesakit.. Ntah mana perginya doktor yang lain. Yang menghairankan, time saya SYOK duduk sna, ada je doktor kuar masuk.. tak sangka juga ya.. ingatkan kerja doktor ne sentiasa sibuk. Rupanya tidak juga yer.. ish.. ish.. Aduh.. ne lagi akak nurse seorang ne.. Muka punya la garang.. mcm mau makan orang dah.. (apa la aku ne, suka ja buruk sangka dgn org..) ha.. jangan jadikn sifat buruk sangka sebgai tabiat anda.. buruk padahnya..

Adeh.. rasa lenguh badan..duduk lama pun bukan mrehatkan badan kita. Sebaliknya, mampu mengikis karbohidrat badan.. Ne berlaku pa bila tenaga tu berpusat pa punggung. Dengan tarikkan graviti.. aisehmen.. melarut ja sya ne.. Padahal sya tidak pernah pun masuk kelas sains. Betul ke teori yang sya fikirkan tiad tu? haha.. melampau kan.. len la kalau kita cakap soal ekonomi.. Ha~ ne topik kegemaran saya. Fulamak, punyala lama board angka giliran tu gerak.. nak tahu no giliran sya? ha~5731.. skg baru 5718.. agak lama tu.. Nasib baik ada walkman ne.. boleh la hiburkan hati yang tengah membara ne.. panas.. walau pun ada aircon.. tapi tempat menunggu tu agak sesak.. Bayangkanla.. Ditambah dengan suhu badan dorng pun tengah membara..huhu..masyallah~ (harap-harap) walkman ne tahan lagi.. semalam baterinya agak sdikit. Ada juga cas pagi tadi. Tapi, tidak lama.. sekejap.. Mungkin dapat tahan lagi kot.

mungkin hari ne.. saya akan kena tahan untuk dibedah sebab doktor ada cakap bahawa kalau tidak sembuh lagi. Pembedahan sekali lagi akan dilakukan. Tapi, mungkin bukan hari ne kot, dorng mungkin ada beri taikrh sesuai untuk lakukn pembedahan tu. Haiya.. Aiya memang penat juga la.. penat menunggu.. menunggu giliran.. bukan menunggu kekasih idaman. Pada masa ne, saya tidak mahu fikirkan dulu soal gadis idaman. Fokuskn dulu pada kerja dan masa hadapan. Jikalau ada yang berminat la (suka ati dorg la minat dengn saya, jgn jelos), boleh tunggu bila semuanya sudah tercapai. Kalau tidak dapat menunggu, apa boleh buatlah yer.. takdir.. bukan jodoh..

Kita percepatkan sikit. Akhirnya sampai jga giliran saya. Atas board bgtau, masuk ke bilik 1. Bismillah.. (buka pintu) aisehmen.. yang menanti syaa seorang doktor pempuan.. masyallah.. apalah rezki hari ini.. kena berhadapan dgn pempuan.. (astagfirullah, bukan saya tidak suke.ai sapa ckp saya tidak suka dgn pempuan? suka bah.. dlm hati la.. hawa sejenis makhluk tuhan yang diciptakan khas untuk c adam. Sifatnya yang sabar, penuh kelembutan, masyallah membuatkan hati c adam sejuk.. Ne la hakikat sebenarnya. Anda setuju ka dgn saya? mesti setuju punya.

Pemeriksaan pun bermula. Doktor ne sibuk meneliti pic xray.. bercelaru fikirannya.. pic xray x trsusun.. {sory la miss..(miss lagi tu.. jadi? takkan sayang) saya trlupa nk susun n siap x tandakn tarikh kat pic tu, so takla susah2 saja} huhu.. Memang rumit juga kes sya ne. Sampai tu doktor ulang alik keluar dari bilik, agaknya dia g bilik sblah minta pendapat tu master dia (eh eh.. bukan master mazeen yer..)

Kemudian, doktor tu masuk n bagtau " encik husmi, drpd penelitian kami, tulang encik masih blum bercantum lagi. Jadi kita akan buka besi n gantiknnya dgn pmbalut simen.. Nah! ne saat yg paling mendebarkan saya. Nak buka besi yg dipacak kat kaki ne.. huhu.. terus mcm2 soal brlegaran di otak. (kena jarum dulu ke?pengsan dulu ke? tidak boleh kasi tangguh dulu ke? wah~ hati tu berdebar sgt2.. Apa taknya, tak sanggup o mo tgo scara LIVE.. aaaaaaaaaaah!!!!!!.. tidaaaaaaaakk!!!!

(husmi, bawa bersabar yer.. rilekss! masyallah ingat Allah..) tenang juga akhirnya.. memg bedebar gila.. terasa kaki tu tidak sanggup mo melangkah ke bilik di mana saya akan dibedah.. dub dab dub dab dub dab.. krek (bunyi pintu open) dub dab dub dab dub dab.. Masyalla, besarnya penyepit skru.. beh~!

Skarang kaki saya telah dibaluti simen. Kira bagus jugala kali ne. di samping kurang kebarangkalian kaki sangkut, (maklumkn guna besi ne agak bhya juga, mcm aerialTV) n tidur pun lebih selesa.. n stabil je, rasa syok mau gerak ke kanan or kiri. Mudah2an cepat sembuh la nanti.. Tgo la nanti result next medical check kat bulan 5 ne. huhu..

0 comments:


ukhuwahfillah


ShoutMix chat widget

Followers

Kantoi

Salam. Ahlan wahsahlan dan syukran jazilan wa kathira diucapkan kepada mereka yang sudi bertandang ke blog ini. Saya amat bersyukur kepada Allah SWT. Berkat limpahan kurnia di samping rezeki yang Allah berikan pada saya. Inilah blog kegemaran saya. Tempat saya untuk bermanja, berdiskusi, bergurau, dan bersembang. Pada mulanya, saya agak keberatan untuk mencipta satu lagi blog. Bara iltizam yang kian memuncak itu tidak dapat saya halang, akhirnya blog ini terlaksana jua. Semoga dengan apa yang saya sampaikan pada blog ini. Mampu memberikan perkongsian kepada anda semua.

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP